Kuusitoista Taavetin lukion abiturienttia painoi valkolakin päähänsä lakkiaisissa 2.6. Ikäryhmä oli tällä kertaa naisvaltainen, sillä ainoastaan kolme miehenalkua toimi juhlakaluina. Vuoden 1968 riemuylioppilaita oli saapunut paikalle juhlistamaan uuden sukupolven ylioppilaita. Puheita ja musiikkiesityksiä oli muutenkin tapahtumassa poikkeuksellisen paljon. Myös virkavapaalla loikoileva äidinkielen lehtori Henna Virkkunen tuli hyvästelemään entisen ohjausryhmänsä opiskelijat.

Ai nytkö ne lakit laitetaan jo päähän?
Edes 16 opiskelijaa ei mahtunut kokonaan kuvaajan etsimeen, tässä 12 ja puoli.
Virkkunen ei päätynyt kuvaan yksin.

Taavetin lukio pärjäsi tänäkin vuonna lukiovertailuissa odotettuun tapaan. Etelä-Karjalan parhaan lukion titteli jäi tänä vuonna hyvin pienestä kiinni, mutta myös toinen sija lämmittää varmasti niin rehtorin kuin opiskelijoidenkin mieliä.

Stipendirahaa jaettiin lukiolaisille tänäkin vuonna suuria määriä:

LC-Luumäen stipendin saivat ylioppilas Sonja Matzon, 2. vuoden opiskelija Teemu Hirvikallio sekä 1. vuoden opiskelija Marianne Pajuvesi.

LC-Luumäki Ukko-Pekan stipendin saivat ylioppilas Anni Holtari, 2. vuoden opiskelija Aino Korhonen sekä 1. vuoden opiskelija Roosa Parkko.

Oma Säästöpankin stipendin sai ylioppilas Salla Kuningas.

Luumäen Osuuspankin stipendin sai ylioppilas Mona Inkilä.

Luumäen Apteekin stipendin saivat ylioppilas Sanna Inkilä, ylioppilas Alina Ravattinen sekä ylioppilas Roni Rytkönen.

Evonik Silica Finland Oy:n stipendin sai ylioppilas Tarmo Ilves.

Kymenlaakson Sähkö Oy:n stipendin sai ylioppilas Tarmo Ilves.

Luumäen Kokoomus ry:n stipendin sai ylioppilas Emma Okkola.

Keskustan Luumäen kunnallisjärjestön stipendin sai ylioppilas Jatta Pätäri.

Sverigekontakt i Finland rf:n kirjastipendin sai ylioppilas Emma Okkola.

Pohjola-Nordenin kirjastipendin sai 1. vuoden opiskelija Marianne Pajuvesi.

Long Play-lehtitilauksen sai ylioppilas Sonja Matzon.

Riemuylioppilaiden stipendit saivat ylioppilas Mona Inkilä, 2. vuoden opiskelijat Hanna Huuhko ja Antti Uski sekä 1. vuoden opiskelijat Matleena Punkkinen ja Saana Karlin.

Luumäen Osuuspankki on lahjoittanut ylioppilaiden todistuskansiot.

Lukio kiittää kaikkia lahjoittajia ja toivottaa kaikille oikein mukavaa kesää sekä ylioppilaille menestystä tuleviin opintoihin!